dimarts, 25 de gener del 2011

Revoltillo de gambes i alls tendres

Aquest cap de setmana ha estat molt productiu gastronòmicament parlant.
Després de les tartaletes, em vaig dedicar a fer aquest revoltillo, i després unes postres que... ja les veureu ja!

Ingredients:

- 300grs. de gambes pelades
- 150grs. d'alls tendres
- 150grs. de variat de bolets
- 150grs. d'espàrrecs verds
- 1 ou
- sal i pebre
- oli d'oliva

Preparació:

Piquem a trossets (no cal que siguin molt petits) els alls tendres i els espàrrecs, i si els bolets són massa grans, també.
Saltegem totes les verdures per separat a una paella amb una mica d'oli (jo ho prefereixo així, m'agrada més que tot de cop), i segons vagin fent-se, les anem reservant. No us oblideu de rectificar-les de sal i pebre!

Quan tinguem les verdures, també passem per la paella les gambes, amb una mica d'oli, i el seu punt de sal i pebre. Com les gambes que vaig comprar no eren gaire grans, no les vaig tallar, però si les veieu grans, i ho voleu, a tallar-les abans de saltejar-les. A mi m'agraden les gambes flamejades, però aquest cop només les he passat per la paella i ja està.

Un cop estiguin les gambes, a la mateixa paella i sense retirar-les, hi aboquem les verdures ja preparades, perquè no perdin l'escalfor, amb el foc al mínim.

Mentres ho mantenim al foc, batem l'ou, però només una mica, que no hem de fer una truit, i el reservem.

Agafem el motllo, i l'omplim de la barreja de verdures i gambes, que quedi ben compacte tot, i quan el tinguem ple, aboquem una mica de l'ou batut, que cobreixi tot el motllo. Si la barreja és prou calenta, l'ou cuallarà, i ja tindrem el nostre revoltillo preparat, però si us voleu assegurar, 10 segons de micro o l'escalfor del forn un parell de minuts, o fins i tot al foc al bany maria, us garantiran que l'ou queda fet, i el revoltillo és homogeni.

I només ens queda desmotllar, i menjar!

Els ingredients són per dues/tres persones, depenent dels motllos i el que mengin, si en voleu més, només heu d'anar afegint les verdures i les gambes al gust. No cal respectar quantitats!!!

Que us agradi!!!