dilluns, 5 de novembre del 2012

Pastís de dues xocolates

No vull que us penseu que m'estic descuidant del bloc, al contrari, el problema és, com ja us vaig dir, que últimament se m'escapa el temps de les mans, quan me n'adono ja no tinc temps de res...
És el que té tenir poc temps per a l'oci i molts hobbies, que quan tens una estona no saps a què dedicar-ho.
Però al que anàvem! Una recepta senzilla, ràpida, i per llepar-se els dits, us ho garanteixo, i sinó, al temps!

Ingredients:

Pel pastís:

- 150grs. de xocolata negra
- 150grs. de xocolata blanca
- 100grs. de sucre
- 500ml. de nata per muntar
- 500ml. de llet
- 2 sobres de quallada Royal

Per la base:

- 200grs. de galetes digestive
- 80grs. de mantega

Preparació:

Aquest pastís molta gent el fa amb una base de pa de pessic, però a mi en pastissos així fresquets m'agrada més fer una base de galeta. Res més simple que triturar les galetes (a ma o amb la batedora), i barrejar-ho amb la mantega líquida (que no calenta, ok?).
Ho escampem per la base del motllo de pastís, pressionant per compactar la galeta, i que quedi una base llisa i prima. Ho reservem, i ens centrarem en les capes de xocolata.

Realment aquest pastís és un pastís de tres xocolates, i si seguiu la recepta, podeu fer la tercera capa amb xocolata amb llet, ja que com veureu totes dues es fan igual, així que la tercera, evidentment, també.
Però no sé perquè, em vaig decantar per fer-ho de dos colors, blanc i negre, per marcar més les diferències entre un i altre. Continuem que em despisto!

A un cassó posem la xocolata negra a trossets, 75grs. de sucre, 250ml. de llet, 250ml. de nata i un dels sobres de quallada, i ho escalfem sense deixar que bulli. No podem parar de remoure la barreja, perquè no s'enganxi. Un cop hagi escalfat i la barreja sigui homogènia, retirem del foc i l'aboquem per sobre de la base de galeta.
Tornem a reservar el motllo, i procedim igual amb la capa de xocolata blanca. Tots els ingredients que ens falten a un cassó, i anem removem sense parar fins barrejar bé tots els ingredients i sense deixar que bulli. Quan ho tinguem, ho abocarem a sobre de la capa de xocolata negra. Ho farem amb molta cura perquè sino se'ns podrien barrejar les xocolates, i tot i que estarà igual de bo, l'efecte no serà el mateix.

I ja està, ho reservem a la nevera que acabi de quallar, i a servir ben fresquet!