dimarts, 8 de gener del 2013

Cursos i tallers de pa

Molt bon any a tothom!!!

Després de gairebé 20 dies sense tenir cap tipus de contacte amb el bloc, i amb energies renovades (i uns regals que "m'obliguen" a ficar-me a la cuina, avui us porto una recomanació  i no pas una recepta. De fet, són un parell de recomanacions.

La primera és que visiteu la web del forn de pa turris, del Xavier Barriga, la secció de tallers de 2013, i us animeu a apuntar-vos a algun dels tallers que imparteixen. Aquest any és el segon en el qual jo m'he apuntat. Et pots apuntar a dos tallers per any, i són gratuïts  L'any passat vaig assistir al taller de 'Com fer pa a casa' i al taller de 'Pa i xocolata'. Molt i molt interessants, sobretot el segon, la veritat. Una mini master class d'una hora i mitja del procés de producció i elaboració del cacau, i com es converteix posteriorment en xocolata, per combinar-ho al final del taller amb diferents pans elaborats al forn de pa del Xavier Barriga. Habitualment els tallers de Barcelona els imparteix el Xavier, un gran apassionat del pa. I per aquest any m'he apuntat a dos tallers més, ja us explicaré què tal.

La segona recomanació també té a veure amb el pa, i és per a més atrevits. Es tracta dels cursos (això ja no són tallers, són cursos dels bons, de l'ordre de quatre hores cada un, i pagant, clar!) que imparteix el, per a mi famosíssim, Iban Yarza, un gran mestre del pa, i que volta per tot el mon aprenent tot allò que pot sobre l'art de fer pa. L'any passat vaig intentar apuntar-me a un dels seus cursos justament a Terrassa, però sense éxit, i aquest any ho tornaré a intentar. A la seva web, te quedas a cenar, trobareu tota la informació dels cursos que imparteix i el preu. A Barcelona actualment té previstos fer cursos aquest mes i el següent, a fes-te farinetes. Feu-hi un cop d'ull. Si aconsegueixo anar a algun us faré la meva crònica particular.

I ja està, només dir-vos de nou a tots que tingueu molt bon any, i que espero continuar rebent visites. Aquest any em temo molt que el volum d'entrades tindrà uns quants altibaixos, durant aquest primer trimestre segurament mantindré el ritme, i a partir d'aquí, la quantitat d'entrades és probable que baixi una mica. Molts ja sabeu perquè, i els que no, aviat ho sabreu.

Salut, i força!