dijous, 16 de maig del 2013

Arros amb llet a la xocolata blanca

Haig de dir-vos que em pirra l'arròs, en pràcticament qualsevol de les seves variants... excepte en una, i és justament en aquesta que us porto avui, en format dolç.
Però quan vaig veure que la Montse de Muffin Galaxy ens oferia aquesta versió amb xocolata blanca, vaig pensar que era una oportunitat única per fer-ho.
I sincerament, repetiria de nou! Em sembla que el punt que li dona la xocolata és el que li dona el punt positiu a aquestes postres, almenys per mi, clar!
Pels bojos de l'arròs amb llet i la xocolata (per separat) de la família, aquesta combinació va ser apoteòsica, i crec que estan esperant que ho torni a fer...

Ingredients:

- 100grs. d'arròs rodó
- 600ml. de llet
- una vaina de vainilla
- 30grs. de sucre (vaig fer servir 25grs. de sucre normal i 5 de vainillat)
- 75grs. de xocolata blanca (jo 100grs.)
- cacau en pols / canyella

Preparació:

Obrim la vaina de vainilla amb un ganivet, i a un pot posem a foc mig la llet, la vaina i l'arròs, removent de tant en tant.

Quan comenci a bullir, baixem el foc a la mínima expressió, tapem i anem removent de tant en tant, fins que aconsegueixi la textura que desitjem. El temps anirà en funció del foc i com ho vulguem. A casa l'arròs amb llet agrada espeset, així que l'estona va ser llarga.

Un cop tinguem la textura que volem, afegim el sucre i la xocolata a trossets (millor ratllat), i removem fins que es desfacin tots els ingredients, i ja ho tenim llest per servir als recipients on posteriorment ens ho menjarem.

Per menjar-nos-ho, ho espolvorem amb cacau en pols o canyella (la meva opció), i us ho puc ben dir, a gaudir!!

P.D.: He seguit tan al peu de la lletra les seves instruccions, que li vaig fer cas i ho vaig presentar en recipients de vidre perquè lluisin més... Bon cap de setmana!!


Actualització: animat pel comentari de la Mònica, d'Ensucrat, amb aquesta recepta participo al concurs mossegades del mes de maig, on l'ingredient principal és l'arròs.

Concurs Mossegades. Maig 2013