dijous, 30 de maig del 2013

Baileys Cheesecake (i)

La recepta d'avui havia d'haver vist la llum fa just una setmana, ja que es tractava del pastís d'aniversari de la meva germana, dijous passat, i tal i com us vaig dir, per la logística d'un i l'altre no he pogut publicar-la fins ara.

Farà uns dies per facebook vaig demanar suggeriments de pastissos, i tot i que em vau oferir molt bones propostes, desgraciadament no va haver-hi cap que s'adeqüés a aquest dia, per dos motius ben simples: les ditxoses alèrgies als fruits secs, i l'increïble poc gust de ma germana per la xocolata... incomprensible, oi?

Després de donar-li moltes voltes, al final em vaig decidir per aquest cheesecake de Baileys que vaig veure ja fa un temps a ma petite boulangerie. A més, ho tenia tot a favor ja que és un pastís que es triga ben poc a fer, i està però que molt bó!!

Pel que fa als ingredients, he gairebé multiplicat per quatre els de la recepta original ja que la versió meva és per un pastís gran i l'original per quatre racions individuals (tot i que la foto és una versió individual).

Ingredients:

Per la base:
- 200grs. galetes digestive
- 100grs. mantega


Per al cheescake:
- 400ml. nata per muntar
- 150ml. de Baileys
- 150grs. sucre
- 400grs. Philadelphia
- 6 fulles de gelatina


Preparació:

Primer preparem la base. Triturem les galetes i les barregem amb la mantega fosa (fosa no és calenta, és líquida). El millor és anar afegint la mantega a poc a poc, així no ens passarem i la base ens quedarà compacte. Si la posessim tota de cop, correríem el risc que la nostra base quedés massa humida, i no ens interessa. Quan tinguem una massa compacta, la repartim per tota la base del motllo on finalment posarem el pastís, pressionant amb l'ajuda d'un estri de cuina pla per poder-la compactar bé. Us recomano que a la base del motllo poseu paper de forn, ajudarà a que la galeta se separi amb facilitat.

I anem amb el que interessa! Mentres posem la gelatina a hidratar en aigua freda, a un bol semimuntem la nata, i seguidament la reservem a la nevera.

A un altre bol barregem el sucre i el Philadelphia, que quedin ben integrats. La recepta original fa servir sucre glass, però no en tenia i em vaig arriscar a fer-ne servir del normal, crec que amb el mateix resultat.
Ara escalfem una mica el Baileys, el mínim, i desfem la gelatina que teníem hidratant-se, havent-li tret prèviament l'excés d'aigua.

Afegim el Baileys i la gelatina a la barreja de Philadelphia i sucre, que acabarem barrejant, i finalment, amb suavitat afegim tots aquests ingredients a la nata semimuntada que teníem guardada a la nevera. Incorporarem els ingredients amb suavitat, sempre fent moviments envolvents amb una espàtula, des d'abaix cap a dalt.

Un cop tinguem homogeneitzats els ingredients, els aboquem a la base de galeta, i la reservem a la nevera durant unes 6 hores, que la gelatina ja haurà fet la seva funció. I ja la podem gaudir!


A la recepta original es decora amb sirop de caramel per sobre, però a mi em va agradar tant com va quedar (tot i no ser un pastís vistós) que vaig optar per no posar cap tipus de decoració

La veritat és que estava ben bo, i no va quedar res de res!