dimarts, 14 de maig del 2013

Farcellets d'esparrecs bladers

Comencem la setmana gastronòmica a pumuky amb una recepta que és més un acompanyament, una guarnició per un plat, que no pas un plat en si. Però per ser un acompanyament, no deixa de ser menjar, oi?

Un company de feina em va portar no fa gaire un bon grapat (i un bon grapat volen dir uns quants molts...) d'espàrrecs verds silvestres, els 'trigueros' de tota la vida, que realment es diuen bladers, i se'm va ocòrrer preparar-los així, improvisant un primer plat d'un dia mandrós. Amb un bon bistec també li haurien anat bé, no creieu?

Em sembla una manera diferent de menjar-los, i que a més és molt fàcil de preparar.

Ingredients:

- Un grapat d'espàrrecs bladers (poden ser verds 'normals', no cal que siguin silvestres)
- cansalada
- sal i pebre
- oli d'oliva (opcional)

Preparació:

Primer preescalfem el forn, a dalt i a baix, a uns 180ºC, mentres anem preparant els farcellets.

Rentem els espàrrecs, i els tallem, quedant-nos només amb la part verda i la punta, és clar. Seria ideal que ens quedessin d'un llarg aproximat de 10 centímetres.

Els salpebrem lleugerament, i els muntem: agafem uns 7 o 8 espàrrecs, depenent del gruix, els agrupem, i els emboliquem amb un tall de cansalada a mode de cinturó. Els espàrrecs han de quedar ben agrupats, i hem d'intentar que la cansalada abarqui tot el manat d'espàrrecs.

Anem disposant els farcells a la safata de forn de manera que les puntes de la cansalada quedin a sota, així evitarem que el farcellet s'obri i la feina que hem fet no serveixi per res, i quan els tinguem tots llestos, al forn durant uns 10-15 minuts, el temps que trigarà la cansalada i els espàrrecs a fer-se. Aquest temps és orientatiu, dependrà de la fiabilitat del vostre forn, i el gruix del farcell i dels espàrrecs. Jo vaig fer farcells petits, i els espàrrecs eren molt prims, així que vaig necessitar aproximadament 7 minuts.

Abans de ficar al forn, podeu abocar un rajolí d'oli per sobre dels farcells. Jo no ho vaig considerar necessari, i si la cansalada és molt greixosa, no us ho aconsello, sinó tindreu un fantàstic farcell sobre una bassa d'oli quan ho treieu del forn.

I ja hem acabat per avui, només falta menjar-nos-els abans no refredin.