dijous, 13 de novembre del 2014

Crinkles

Buf, ja feia uns quants dies que no em veieu el pèl, oi? I és que la feina i el mini m'han tingut absorvit. Són aquelles coses que passen, va a temporades, o estas molt tranquil, o no dones a l'abast. I tot va junt, si a la feina no arribes, a casa se't multipliquen les coses a fer. No us ha passat mai? I no penseu que perquè no hi ha terme mig? Sembla que mai hi ha terme mig, és un tot o res, i em penso que es pot aplicar gairebé a qualsevol situació quotidiana. Per exemple, els caps de setmana: habitualment a can Pumuky no fem gaires plans els caps de setmana, acostumem a gaudir-los a casa, i quan sortim, ho tenim tot bastant planificat. Som així, ens agraden els plannings i distribuir-nos les coses a fer per no haver-ho de fer tot de cop, poder fer alguna cosa cada setmana, jeje.

Però el cap de setmana passat va ser una mica diferent. Només teníem un pla, i era per dissabte al vespre-nit, anar a sopar amb uns amics a Barcelona (restaurant italià Da Greco, brutal, sempre tornem!!). Fins aquí tot normal. Però ens vam aixecar dissabte, i fins diumenge no vam parar. Vam decidir sortir a un nucli zoològic que hi ha no molt lluny de casa per tal que el mini veiés animalons, i després, com estàvem a prop de Sant Cugat, ens vam acostar al Mercantic, ja que feien el Van Van Market, i vaig poder menjar un dels boníssims entrepans dels nois de Caravan Made. En concret, el Ginger Pork 2.0, però estic segur que la resta d'entrepans que tenen devien estar igual de bons. Probablement la resta de 'paradetes' (no sé com classificar-les, potser és més correcte food truck, oi?) tenien també molt bon menjar, però jo tenia molt clar on volia acabar... la sra. Pumuky, més 'tradicional' a l'hora de menjar, va optar per una hamburguesa d'un altre lloc, però veient després el meu entrepà, creieu-me que es va penedir al moment!

A la tarda vam quedar per fer un cafè/berenar amb uns amics de França que estaven de visita, i sense gaire més temps, vam estar preparant les coses per deixar al mini amb els avis i sortir a sopar com si fossim una parella (que ho som, però els que tenen fills m'entenen, i els que no segur que també).

I això que ens agraden els caps de setmana tranquils, eh? I els vostres caps de setmana, són molt moguts?

Si heu arribat fins aquí, haureu llegit que he escrit entrepans, berenar, sopar fora... si, un servidor continua a dieta, però com el ritme és bo (15kg menys!!), aquest mes he decidit permetre'm un homenatge un cop per setmana, habitualment els dissabtes, i de moment tot continua bé, simplement el ritme de descens de kg ha baixat, però com només em queden 3kg, penso que és viable fer-ho (a més que el meu paladar també ho agraeix, jeje!).

Les galetes que us porto avui, no són pas de dieta com les que vau poder veure ahir per instagram. Tot i tenir un nom peculiar, no us penseu que porten res estrambòtic, són unes galetes de xocolata que en fer-les al forn s'esquerden, quedant-se amb una forma característica. A més que són molt bones! Això em van dir a la feina quan els vaig portar (jo aprofito que haig de passar per l'oficina per fer coses que no puc menjar, i els tinc de conillets d'índies. Ells de moment, encantats...).

Ingredients:

- 250gr. de xocolata de cobertura
- 60gr. de mantega
- 100gr. de sucre
- 200gr. de farina
- 2 ous
- 1 cullerada de café de llevat químic (Royal)
- 1 cullerada de postres d'essència de vainilla (opcional)
- 1 pessic de sal
- sucre llustre per arrebossar les galetes

Preparació:

Primer de tot desfem la xocolata amb la mantega al bany maria. Mentres deixem refredar, batem els ous amb el sucre i l'essència de vainilla, fins que comencin a blanquejar.

Seguidament barregem amb la xocolata desfeta.

A un bol a part, tamissem la farina, el llevat i la sal, i ho incorporem a la barreja anterior, fins a tenir tots els ingredients integrats. Tapem el recipient amb paper film, i reservem a la nevera durant almenys 3 hores. Si ho voleu deixar tota la nit, perfecte, molt millor.

Passat el temps d'espera, toca preescalfar el forn a 180ºC, i formar les galetes: amb una cullera de sopa anem agafant porcions de massa, amb les que farem boletes que anirem arrebossant amb el sucre llustre, i les deixarem a la safata de forn, amb una mica de separació entre si. No les hem d'aixafar ni res, elles mateixes amb l'escalfor del forn es formaran soletes.

Enfornem durant 12-14 minuts, i seguidament a deixar refredar, si podeu, abans de gaudir-les!!

Bon final de setmana!! Teniu plans? Nosaltres si, Terrassa de vins!!