diumenge, 29 de març del 2015

Galetes en espiral (o no)

Bon diumenge!

Ahir va ser l'aniversari del mini de la casa. I a més, avui, és últim diumenge de mes, així que tocava fer recepte per l'Asaltablogs, que els mesos anteriors no havia arribat a temps.

El bloc que ens tocava assaltar, gallecookies, ja ens ho diu tot, i ha sigut ideal per fer una recepta dolça de cara a l'aniversari d'un nen de dos anys, la dificultat va ser trobar només una recepta per fer, fins que vaig veure aquestes galetes que ja feia temps que em rondaven pel cap.

Però com jo estic molt locu, vaig pensar en complicar-me una mica la vida i fer un variació de la recepta: canviar les espirals per 'P', la inicial del mini. Crec que aquesta va ser la complicació més gran de la recepta, perquè tot s'ha de dir, són galetes fàcils de fer, i molt bones!

Ingredients (per unes 10 galetes, depenent del tamany):

- 200gr. de mantega en pomada
- 100gr. de sucre llustre
- 1 ou
- 1 culleradeta d'extracte de vainilla
- 350gr. de farina (vaig fer servir de rebosteria)
- 1 pessic de sal
- colorant (opcional)
- sprinkles per decorar (també opcional)

Preparació:

La Iratxe (la blocaire assaltada) ens proposa dues maneres de fer-ho, jo vaig optar per la primera, i així us ho explico.

A un bol, batem la mantega amb el sucre fins obtenir una crema.

Seguidament, afegim la vainilla, l'ou i la sal, i integrem. Aquí no es tracta de batre la barreja, sinó d'integrar els ingredients.

Per últim, afegim la farina (tamissada). Segurament haurem d'acabar d'integrar la farina amb les mans, serà el més fàcil i pràctic.

Ara arriba la complicació (si voleu): dividim la massa en tres, i a una de les tres parts li afegim el colorant (del color que vulguem), per deixar-la ben tenyida.

Reservem totes dues masses (els dos terços de massa sense colorant i el terç de massa tenyida) tapades amb paper film a la nevera (per separat!) durant una hora. Això ens ajudarà a manipular millor la massa. En aquest cas, jo vaig guardar la massa tenyida al congelador mitja hora. 

Passada aquesta estona, agafem la massa amb colorant, i formem un rectangle. Important que us feu una plantilla amb la forma que voleu. Jo vaig dibuixar en paper de forn una galeta amb una 'P' al centre, que vaig retallar separant el pal de la 'P' i el pont. Així tenia dues mini plantilles. L'ideal hagués estat fer totes les lletres, total només són dues més, però ho deixem per un altre dia.

Disposem la plantilla a sobre del nostre rectangle, i amb un ganivet tallem per un costat el pal de la lletra, i quan el tenim, tallem el pont de la 'P'. Obtenim d'aquesta manera les dues parts que necessitem per fer de lletra. Tapem amb paper film, i tornem a guardar al congelador mitja hora.

Ara necessitarem totes dues masses. Amb la massa 'blanca', amb les nostres manetes, com si fos plastilina, anem omplint el forat del que serà el pont de la nostra 'P'. Un cop omplert, amb una mica de clara d'ou, pintem la base del pont i l'enganxem al pal de la 'P'. És la nostra cola particular.

Seguidament, i igual que abans, com si treballessim amb plastilina, anem recobrint la nostre 'P' amb la massa 'blanca', donant-li d'aquesta manera forma de cilindre.

Quan tinguem el nostre cilindre muntat, l'arrebossem en sprinkles, ho tornem a tapar amb paper film, i a la nevera per últim cop.

Escalfem el forn a 170ºC, i quan el tinguem llest, treiem el cilindre de la nevera, i tallem rodanxes de cilindre de 1,5cm. Tingueu en compte que el principi i el final del cilindre probablement s'hauran de descartar. Disposem les nostres futures galetes a una safata de forn, i enfornem durant 15 minuts, o fins que veieu que les vores comencen a daurar-se.

Deixem refredar, i només toca menjar-se-les!! Al mini li van encantar, i a nosaltres també!