dijous, 5 de març del 2015

Pa de pessic de xocolata i carbassó

Bon dia!

Com portem aquest temps boig? Ara fa bon temps, ara plou i cau pedra, ara fa vent gelat... sembla que el canvi climàtic està fent de les seves, oi? A mi aquest temps em trastoca bastant. Tot i ser hivern, i tenir temperatures fredes, hi ha dies que no estic segur de si estem a la primavera, a ple hivern, o què... suposo que per això aquesta setmana amb aquest trastocament, no he divagat gaire. O potser he divagat més del compte, i no sé què us podria interessar més. Total, que avui us deixaré una mica en pau amb els meus rotllos, i anem directes a la recepta.

Un pa de pessic de xocolata i carbassó (si, carbassó), deliciòs, inspirat (gran paraula per dir que "l'he agafat/copiat de") en la recepta del bloc de la Dolores, una gran font de bones idees. Últimament sembla que només faci receptes seves, m'ho hauré de fer mirar, això... però us asseguro que és casualitat, paraula! A més, té alguna variant, petita, per tant podem dir que no és exactament la seva recepta (ja em veieu que m'excuso ràpid, oi?).

El carbassó us asseguro que no es nota, i que li dona una humitat al pa de pessic que li va genial. Anem a preparar-ho!

Ingredients:

- 200gr. de farina
- 150gr. de carbassó (jo, 200gr.), pelat i ratllat
- 50gr. de cacau en pols
- 1 cullerada de café de llevat (Royal)
- 1 cullerada de café de canyella en pols
- 80gr. de mantega a temperatura ambient (jo, 75gr. d'oli d'oliva)
- 200gr. de sucre (jo, moré)
- 1 cullerada de café d'essència de vainilla
- 2 ous
- 125gr. de llet
- 60gr. de nous (jo no li vaig posar)
- 1 cullerada de café de bicarbonat
- 1 pessic de sal


Preparació:

Com sempre, el primer que hem de fer és escalfar el forn, a 180ºC.

A un bol, barregem la farina, el cacau, el llevat i la canyella, prèviament tamissats, conjuntament amb el carbassó ratllat, i reservem.

A un altre bol, batem els ous amb el sucre fins que pugin el volum i blanquegin. La Dolores diu que blanquegin, però com jo he fet servir sucre moré, si vosaltres també el feu servir, conteu que es triga aproximadament uns 10-15 amb batedora elèctrica a que blanquegin, depenent de la potència de la batedora.

Seguidament afegim la resta d'ingredients que ens falten, i els barregem bé.

Per finalitzar, incorporem la barreja inicial a aquest segon bol, i les nous si les volem, i acabem de barrejar tot.

Ho disposem a un motllo, i directe al forn durant uns 40-45 minuts, o, com sempre, si quan punxant amb un escuradents, aquest surt sec. Aneu en compte que el carbassó dona humitat, i el pa de pessic estarà cuit i l'escuradents no sortirà completament sec, així que esteu al cas.

I ja només ens queda degustar-ho un cop es refredi. L'empolvorem amb sucre llustre per sobre (opcional), i a menjar! A veure qui dels vostres comensals li troba el carbassó!